П`ятниця, 26.04.2024, 09:28 Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас". Н.Вінер

Адаптація п’ятикласників.

Класному керівнику

для вчителів майбутніх п'ятих класів проводяться семінари за наступними темами: «Основні проблеми, що виникають у період адаптації до умов навчання в середній школі», «Вікові психологічні особливості п'ятикласників», «Рекомендації щодо організації роботи з п’ятикласниками на початку навчального року», «Психологічні ігри та вправи».

відвідувати уроки у випускних класах початкової  школи,

ознайомитися з програмою й системою вимог учителів початкової школи.

співвіднести свою програму із програмою випускного класу з математики, позначити розбіжності у вимогах програм,

провести пробні уроки,

спостерігати за дітьми,

надати консультації дітям та їхнім батькам у навчальній самоорганізації.

з боку батьків необхідно одержати згоду на проведення тренінгових та корекційних занять із їхніми дітьми. Ознайомити батьків із проблемами «особливих» дітей (гіперактивних, сором'язливих, тривожних). Розповісти про можливі причини такої поведінки та про те, яку допомогу можна надати дитині.

Педагогам бажано частіше створювати такі умови, і ситуації, які викликають позитивні емоції у дітей і бажання досягти високого результату.

Що стосується страхів у стосунках із вчителями, які знижують успішність навчання дитини, то тут необхідно на всіх уроках створювати емоційно привабливі умови навчання, сприяти успіхам школярів, підвищувати їхню віру в себе й позитивне самосприйняття підтримувати ініціативу в навчальній роботі, будувати правильне спілкування з дітьми, використовувати тільки позитивні емоції.
Учителями узгоджуються і виробляються однакові вимоги або правила як дисциплінарного, так і навчального характеру. Особлива увага приділяється формуванню навичок впевненої поведінки, оцінюванню власних можливостей і здатностей, адже розглянуті нами види тривожності прямо пов'язані із самооцінкою дітей і з тим, в які умови ми їх ставимо під час перевірки знань, то їм говоримо і з яким емоційним навантаженням.

Психологом проводиться діагностика на початку п'ятого класу з метою вивчення ступеня й особливостей пристосування дітей до нової соціальної ситуації поряд з педагогічними спостереженнями.

якщо в дитини за результатами обстеження виявлено всі ознаки тривожності, то її батькам необхідно:

• проконсультуватися з психологом, невропатологом;

• не висувати дитині завищених, нездійсненних вимог;

• скоригувати свої вимоги з вимогами школи та вчителя;

• підвищувати самооцінку дитини, створювати для неї ситуації успіху;

• виробити навички аутотренінгу зняття напруження;

• розвивати довільні навички.

>  робота з дітьми щодо подолання тривожності здійснюється на трьох взаємозалежних рівнях:

1) навчання школярів прийомів і методів опанування власного хвилювання, підвищеної тривожності;

2) розширення функціональних й операційних можливостей школяра, формування у нього можливих навичок, умінь, знань;

3) перебудова особливостей особистості школяра, насамперед - його самооцінки і мотивації.

Одночасно проводиться робота з родиною школяра і його вчителями для того, щоб вони могли виконувати свою частину корекції.

Серію батьківських зборів треба присвятити проблемам, які можуть виникнути у дітей на початку навчання в п'ятому класі. Необхідно познайомити батьків з іграми і вправами з «Сімейної ігротеки», які вони можуть виконувати разом зі своїми дітьми, а також із програмою дій для батьків, і бажають допомогти своїй дитині освоїти новий щабель шкільного життя; з вимогами до рівня підготовки учнів по основних навчальних предметах; з нормативно-правовою документацією, то регламентує права й обов'язки батьків, із психогігієнічними вимогам до робочого місця дитини і режимними моментами.

Допомога батьків спочатку нерідко потрібна школярам й у підготовці домашніх завдань (навіть якщо в початковій школі діти вже робили уроки самостійно).

Робота із самими дітьми — це насамперед допомога в опануванні нового стилю спілкування з дорослими й однолітками, заняття з регуляції власного стану, вироблення ефективних прийомів організації навчальної діяльності. Все це проводиться як в індивідуальній, так і у груповій формах. Наприклад, заняття «Вчимося планувати», «Помилки в організації свого часу», «Як готувати домашні завдання?», «Як долати непевність у собі?», «Чи вмієш ти спілкуватися?», «Урок самопізнання», «Як спілкуватися із учителем?» тощо.

 

 

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 86
Статистика
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz